کد خبر: ۹۲۶۶۳۴
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۰

عکس| رونمایی از مجسمه کوبی برایانت فقید و دخترش در مقابل استادیوم لیکرز

مجسمه برنزی اسطوره فقید لیکرز در حالی که دخترش را در آغوش گرفته و هودی بسکتبال زنان را به تن دارد مقابل استادیوم لیکرز قرار داده شد.
عکس| رونمایی از مجسمه کوبی برایانت فقید و دخترش در مقابل استادیوم لیکرز
آفتاب‌‌نیوز :

باشگاه بسکتبال لس‌آنجلس لیکرز از مجسمه کوبی برایانت فقید و دخترش جیجی، چهار سال پس از مرگ غم‌انگیزشان در سانحه سقوط هلیکوپتر، رونمایی کرد و ونسا برایانت، همسر کوبی، در مراسم خصوصی رونمایی از این مجسمه برنزی با عنوان «پدر دختر» در خارج از ورزشگاه کریپتو آرنا سخنرانی کرد.

این اثر هنری توسط استودیوی راتبلات آمرانی ساخته شد و به گفته لیکرز، این مجسمه نمادی از «حمایت خانواده برایانت از زنان و دختران در ورزش» است و حتی اسطوره بسکتبال را با هودی WNBA (بسکتبال زنان) نشان می‌دهد. در ادامه بیانیه آمده است: «این اقدام نشان‌دهنده میراث استثنایی بسکتبال کوبی و جیانا و رابطه زیبایی است که کوبی با هر چهار دخترش داشت».

ونسا در مراسم گفت: «ما با این واقعیت تلخ روبرو بودیم که مهم نیست جیانا چقدر بزرگ بود یا چقدر می‌توانست بزرگ باشد، مهم نیست پدرش به او یاد داده چطور بازی کند، یا حتی اگر دقیقاً مانند کوبی بازی می‌کرد، باز هم همان مزایا و فرصت‌هایی را که پدرش و سایر مردان جوان دارند نداشت، زیرا او دختر بود.

از آن زمان بود که چالش تغییر نگرش به ورزش بانوان در خانه ما آغاز شد. جیانا امسال وارد سال اول دانشگاه می‌شد. ما قرار بود شاهد درخشش او در زمین مسابقه باشیم. اکنون روح او مسیری را که برای دختران جوان و زنان در ورزش ایجاد کرده روشن می‌کند.»

ونسا توضیح داد که این مجسمه «دو لحظه ویژه کوبی و جیجی» را باهم ادغام کرده است. جیانا لبخند زیبایی بر لب دارد و کوبی در حالی که کلاه فیلادلفیا ایگلز را پوشیده که جیجی برای کریسمس به او هدیه داده بود، پیشانی او را می‌بوسد. او همچنین هودی WNBA را پوشیده است.

این زن ۴۲ ساله خاطرنشان کرد که همسر فقیدش اولین بازیکن NBA بود که در یک بازی بزرگ آن هودی نارنجی را پوشید. «برای نشان دادن حمایت از رویاهای جیجی و زنان در تمام رشته‌های ورزشی. به عنوان نماینده قدرتمندی از جنبش به سوی برابری که همیشه برای خانواده ما بسیار مهم بود.»

عکس| رونمایی از مجسمه کوبی برایانت فقید و دخترش در مقابل استادیوم لیکرز

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین